SPIEREN EN GEWRICHTEN

DOOR AF TE VALLEN WORDEN DE GEWRICHTEN MINDER BELAST

Een relatief klein gewichtsverlies kan een groot effect hebben. Het kan zelfs helpen om een verdere achteruitgang van de gewrichten te voorkomen. 

6 TIPS OM AF TE VALLEN ZONDER EEN ”SPECIAAL” DIEET

ONTBIJTBORD

Gebruik een ontbijtbord voor uw hoofdmaaltijd. Hierdoor eet u 20% minder.

WATER

Drink water of groene thee zonder suiker in plaats van frisdranken.

NACHTRUST

Een goede nachtrust zorgt voor een betere spijsvertering.

SOCIAAL

Doe mee aan groepsactiviteiten en stimuleer elkaar.

AAN TAFEL

Kijk geen televisie tijdens het eten en geniet rustig van uw maaltijd.

BEWEGEN

Door meer te bewegen verliest u meer calorieën.

 

MET SOEPELE GEWRICHTEN BLIJFT U
ECHT GENIETEN VAN HET LEVEN

Bewegingsvrijheid betekent: overal gaan en staan waar u maar wilt. Het behoud van een goede conditie van uw gewrichten speelt daar een belangrijke rol bij. De gewrichten moeten immers soepel en sterk blijven om alles te kunnen doen wat u wilt. Of het nu gaat om ‘s morgens de trap aflopen of om een lange wandeling aan het strand.

U houdt uw gewrichten tot op hoge leeftijd soepel, en u kunt daarom actief blijven sporten, zo nu en dan gezellig met vrienden en familie uitstapjes blijven maken, en voor actieve vakanties blijven kiezen